„Filary efektywności osobistej”
Cel szkolenia
Efektywność organizacji to suma efektywności osobistej jej pracowników.
Pracowników o wysokiej efektywności najlepiej widać wtedy, kiedy ich tam… brakuje. Efektywność pracowników znajduje bezpośrednie przełożenie na osiągnięcia i rezultaty przedsiębiorstwa. Efektywność jest tym elementem, które sprawia, że zasoby organizacji owocują większymi i lepszymi rezultatami.
Dzisiejsza organizacja musi myśleć o ludziach, którzy mogą ją poprawić jutro. Musi stale „ulepszać” swoje zasoby ludzkie, dlatego też inwestycja w kierunku zwiększania efektywności pracowników staje się prawdziwą szansą i siłą nowoczesnych firm.
W każdej dziedzinie efektywności maksymalizuje się szanse i minimalizuje problemy. W żadnym obszarze nie ma to takiego znaczenia, jak w odniesieniu do ludzi.
Nowe rozwiązania techniczne i technologiczne – Internet, e-mail, telefony komórkowe, palm – topy – doprowadziły do wytworzenia zalewu informacji, z którym prawie nikt z nas nie potrafi sobie poradzić. Większość ludzi biznesu nadal polega na umiejętnościach, których nauczono ich w szkole, jednak w zdecydowanej większości nie są one adekwatne do sprostania aktualnemu przepływowi informacji i wymaganiom globalnej gospodarki funkcjonującej dwadzieścia cztery godziny na dobę. Wytworzona w ten sposób sytuacja sprawia, że paraliżowane są nasze zdolności, wzrasta zdenerwowanie i frustracja, spada poziom kreatywności, a rośnie liczba popełnianych błędów i nietrafnych decyzji.
Teraz, zamiast dążyć do zdobywania coraz to nowych danych, stoimy przed innym wyzwaniem: jakich umiejętności potrzebujemy, aby przekształcić nadmiar dostępnych informacji w wiedzę, której potrzebujemy, aby efektywnie działać w biznesie?
Celem szkolenia jest:
- Zapoznanie uczestników z koncepcją sześciu filarów, na których oparta jest osobista efektywność.
- Zainspirowanie uczestników do odejścia od stylu reaktywnego i nastawienia na kryzysy, aby stworzyć pro aktywny klimat – zorientowany na wyniki.
- Zapoznanie uczestników ze skutecznymi metodami osiągania ponadprzeciętnych celów osobistych i firmowych.
- Nauczenie uczestników metod przetwarzania informacji pomagających w uwolnieniu się od stresu i trudności, których źródłem jest nieustanny napływ nieprzetworzonych danych.
- Zidentyfikowanie ukrytych obszarów niekompetencji oraz wzmocnienie posiadanych obszarów kompetencji, pomocnych w podnoszeniu osobistej efektywności.
- Przedstawienie uczestnikom technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów dających możliwość przekształcania posiadanych informacji coraz efektywniej i skuteczniej.
- Przybliżenie uczestnikom zasad asertywnej komunikacji oraz nauczenie ich, w jaki sposób wykorzystać poznane metody do wzmocnienia swojej efektywności.
Uczestnicy
- Poziom zarządczy: kierownicy średniego i wyższego szczebla
- Poziom wykonawczy: specjaliści
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Poznanie kluczowych filarów wpływających na efektywność osobistą i zawodową;
- Poznanie sposobów podnoszenia efektywności z wykorzystaniem swoich wewnętrznych zasobów;
- Nabycie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych technik organizacji pracy, zasad zarządzania sobą w czasie oraz metod przetwarzania napływających informacji;
- Rozwinięcie umiejętności wykorzystania kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów;
- Nabycie wiedzy dotyczącej reguła asertywnej komunikacji oraz poznanie zasadności stosowania ich w podnoszeniu własnej skuteczności;
- Poznanie korzyści wypływających z przyjęcia postawy otwartości na zmiany i nowe umiejętności.
Program
- Filar I – UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności na poziomie menedżerskim i wykonawczym.
Poprzez odpowiednie wykorzystanie poniższych umiejętności pracownik łączy i koordynuje różne rodzaje zasobów z zamiarem jak najlepszego osiągnięcia celów. Umiejętności menedżerskie są właściwe tożsame z umiejętnościami osobistymi. Każdy z nas planuje i organizuje swoje życie zawodowe i osobiste. Powinniśmy posiadać automotywację i umiejętność samokontroli własnych planów i działań, aby ewentualnie wprowadzać poprawki (korygowanie). Jak efektywnie wyznaczać cele i drogi ich realizacji – mówią o tym modele GROW i WARTE.- Planowanie
- Organizacja
- Motywacja / Automotywacja
- Kontrola / Samokontrola
- Korygowanie
- Model GROW
- Model WARTE
- Filar II – OTWARTOŚĆ NA ZMIANY
Zmienność – jak twierdził Heraklit – jest zasadniczą właściwością przyrody. Zmiana to jedyny stały element w życiu jednostki i organizacji. Zmiany otaczają każdego z nas, są widoczne we wszystkich dziedzinach życia. Zmiany we współczesnym świecie biznesu wpływają nie tylko na technologie i struktury, lecz przede wszystkim na ludzi w organizacjach. Reakcja członków organizacji na zachodzące zmiany ma zasadnicze znaczenie zarówno dla ich własnej skuteczności, jak i dla realizowania ogólnej strategii firmy.- Czym jest zmiana
- Etapy cyklu zmiany
- Model zmiany według Kurta Lewina
- Model zmiany STD
- Przyczyny oporu wobec zmian
- Filar III – KREATYWNOŚĆ
W dzisiejszych warunkach – globalnej konkurencji, szansę na przetrwanie i rozwój mają tylko te przedsiębiorstwa, które są nastawione na permanentne poszukiwanie i wdrażanie innowacji. Bez zatrudnienia kreatywnych pracowników firma… gnuśnieje. Innowacje w biznesie są potrzebne dosłownie wszędzie i w każdym czasie. Ten, kto nie jest kreatywny i innowacyjny w coraz bardziej konkurencyjnym i agresywnym środowisku, po prostu wypada z biznesu. Kreatywność zmusza nas do ciągłego odkrywania nowych dróg, polega na odkrywaniu nowych znaczeń w różnych dziedzinach życia i doświadczenia i niekonwencjonalnym łączeniu ich ze sobą.- Czym jest kreatywność
- Stereotypy
- Diagram Ishikawy
- 5 D
- Metody heurystyczne
- Pytania Osborna
- Filar IV – ZASADY ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE
Czas jest najcenniejszym i najważniejszym dobrem jakie posiadamy. To, czy wykorzystamy go w pełni zależy od nas. Czas jest również najbardziej ograniczonym dobrem jakie posiadamy: jedynym, którego nie możemy otrzymać więcej. Nie możemy kupić dodatkowego czasu, ale możemy wykorzystać jak najlepiej ten, który jest do naszej dyspozycji.- Co to jest czas?
- Pożeracze czasu
- Zasady i reguły planowania
- Metoda ABC
- Macierz Eisenhowera
- Indywidualna krzywa sprawności
- Sześć reguł delegowania
- Rozwiązania i środki zaradcze
- Analiza strumienia zadań
- Filar V – ZASOBY WEWNĘTRZNE
Znajomość różnych metod i technik jest bardzo cenna. Jednak bez energii wewnętrznej i motywów działania skuteczność w/w metod i technik może być niewystarczająca. Aby osiągać wyznaczone cele warto zasoby wewnętrzne rozwijać w obszarze samodyscypliny i wewnętrznych wartości oraz swoich preferencji do działania. Poziomy logiczne Diltsa mają za zadanie wskazać pracownikowi, z jakich obszarów może uzupełniać ewentualne deficyty w swoich zasobach lub przy niewystępowaniu deficytów – w jaki sposób te zasoby wewnętrzne podwyższać.- Poziomy logiczne Diltsa
- Wiedza deklaratywna i proceduralna
- Samodyscyplina
- Wewnętrzne wartości
- Preferencje do działania
- Energia wewnętrzna
- Motywy działania
- FILAR VI – ASERTYWNA KOMUNIKACJA
Skuteczna asertywna komunikacja sprawia, że relacje z innymi stają się równorzędne, to pozytywna afirmacja samego siebie, która także dowartościowuje innych ludzi w naszym życiu. Przyczynia się ona do osiągnięcia satysfakcji w życiu osobistym, jak również wpływa na poprawę jakości naszych relacji z innymi. Techniki i procedury asertywne budują stronę językową asertywnej komunikacji. Język asertywny służy zwiększeniu efektywności komunikacji interpersonalnej.- Co to jest asertywność
- Asertywność w czterech krokach
- Zasady asertywnej komunikacji
- Zamiana oceny na opinie
- Z treści na proces
- Radzenie sobie z krytyką
Czas trwania
2 dni szkoleniowe
Koszt
1470 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »
Subskrybuj nasz Newsletter
Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.