“Prawo komunikacji elektronicznej”
Cel szkolenia
Przedmiotem szkolenia jest omówienie nowych ram prawnych w obszarze komunikacji elektronicznej, obejmujących Europejski kodeks łączności elektronicznej. W trakcie szkolenia przedstawione zostaną między innymi główne cechy PKE, w tym zakres podmiotowy i przedmiotowy, terminy obowiązywania oraz przepisy intertemporalne nowej regulacji. Ponadto omówione zostaną główne zmiany nowej regulacji w stosunku do PrTel.
Celem szkolenia jest wyjaśnienie zmian przewidzianych w PKE w stosunku do obowiązujących przepisów prawa jak również pomoc we wdrożeniu nowych obowiązków prawnych wynikających z PKE.
Uczestnicy
Program
2. Ustawa prawo komunikacji elektronicznej (,,PKE”) oraz ustawa – przepisy wprowadzające prawo komunikacji elektronicznej (,,PW PKE”) (projekty) – omówienie głównych cech, zakresu podmiotowego i przedmiotowego, terminów obowiązywania, przepisów intertemporalnych.
3. Kwalifikacja prawna świadczonych usług według nowej siatki definicyjnej określonej w PKE.
4. Usługa fakultatywnego obciążenia rachunku – omówienie definicji, zakresu zastosowania, obowiązków związanych ze świadczeniem tej usługi, sposobu wdrożenia PKE w tym zakresie.
5. Dezaktywacja usług po okresie promocyjnym – omówienie zakresu nowej regulacji, uprawnień abonenta oraz obowiązków dostawcy usług, sposobu wdrożenia PKE w tym zakresie.
6. Dokumentacja abonencka – omówienie zmian w dokumentacji abonenckiej na podstawie PKE w stosunku to obowiązujących regulacji prawnych, przyporządkowanie wymogów PKE w zakresie dokumentacji abonenckiej do rodzaju abonentów i ich statusu według PKE, omówienie sposobu wdrożenia obowiązków PKE związanych z nową dokumentacją abonencką.
7. Odszkodowanie dla dostawcy usług z tytułu rozwiązania umowy przed terminem – omówienie nowej regulacji na zasadzie porównawczej do ustawy z 16.07.2004 prawo telekomunikacyjne, omówienie wyjątków, sposobu wyliczenia odszkodowania, sposobu wdrożenia nowej regulacji PKE w tym zakresie.
8. Reklamacje – omówienie zakresu przedmiotowego reklamacji na gruncie PKE, trybu postępowania reklamacyjnego, terminów, wymogów w zakresie treści reklamacji, omówienie sposobu wdrożenia obowiązków PKE w tym zakresie.
9. Zmiana taryf – analiza przypadków zmiany planów taryfowych po zawarciu umowy z abonentem na gruncie PKE. Omówienie zagadnień prawnych i praktycznych w tym zakresie.
10. Dodatkowe usługi – omówienie zmian w PKE w zakresie uruchamiania dodatkowych usług w trakcie obowiązywania umowy z abonentem, omówienie sposobu wdrożenia obowiązków PKE w tym zakresie.
11. Przenoszenie numerów – omówienie uprawnień abonenta dotyczących zachowania prawa do przeniesienia numeru przy zmianie dostawcy usług. Omówienie sposobu wdrożenia obowiązków PKE w tym zakresie.
12. Nadużycia – omówienie uprawnień użytkowników końcowych na gruncie PKE związanych z nadużyciami, uprawnienia administracyjne Prezesa UKE w tym zakresie. Omówienie sposobów przygotowania się do nowych regulacji PKE.
13. Uprawnienia dostawcy usług wobec abonentów, którzy zalegają z opłatami za świadczone usługi – omówienie nowych regulacji PKE w tym zakresie, omówienie sposobów wdrożenia nowych uprawnień przewidzianych w PKE.
14. Odczyt maszynowy – omówienie istoty odczytu maszynowego i obowiązków PKE w tym zakresie. Omówienie sposobu wdrożenia obowiązków PKE w tym zakresie.
15. Dostęp podmiotów uprawnionych – omówienie zasad przekazywania danych przy kontroli operacyjnej i lokalizacji urządzenia końcowego według PKE. Omówienie sposobów wdrożenia wymogów PKE w tym zakresie.
Czas trwania
Szkolenie w trybie stacjonarnym: 2 dni
Szkolenie w trybie e-learningowym: 8 dni
Koszt
Szkolenie w trybie stacjonarnym: 2670 PLN + VAT
Szkolenie w trybie e-learningowym: 1470 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
- Szkolenie odbywa się w Ośrodku Szkolenia Instytutu Łączności, w Warszawie, ul. Szachowa 1.
- Każdego dnia szkolenie trwa osiem godzin dydaktycznych – 45 min (łącznie 16 h).
- Pierwszego dnia zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00, a kończą o 17:15. Drugiego dnia zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:15.
- Zajęcia pogrupowane są w cztery półtoragodzinne bloki, przedzielone dwoma przerwami kawowymi i lunchem.
- Zajęcia mają formę wykładów, prezentacji konkretnych rozwiązań oraz moderowanej dyskusji z uczestnikami szkolenia.
Szkolenie w trybie e-learningowym
Wersja e-learningowa
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »