Promocja projektów unijnych
zaproszenie do udziału w szkoleniuCel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznych informacji w zakresie skutecznej promocji projektu unijnego na etapie przygotowania projektu i jego realizacji dla jednostek samorządu terytorialnego, zarówno dla gmin miejskich, miejsko-wiejskich i wiejskich.
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do:
- pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
- pracowników, którzy chcą się przekwalifikować lub podnieść swoją wiedzę w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych,
- specjalistów ds. aktywizacji zawodowej,
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką pozyskiwania funduszy unijnych.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Uczestnicy szkolenia posiądą wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Instytucjach europejskich określajacych wytyczne dla procesu pozyskiwania funduszy,
- Aktualnych Programach Operacyjnych,
- Kluczowych kwestii dla dobrej promocji projektu unijnego,
- Korzyści z promocji.
Program
- Podstawowe informacje o funduszach unijnych:
- Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
- Europejski Fundusz Społeczny
- Fundusz Spójności
- Nowe rozporządzenia wspólnotowe
- Rozporządzenie Komisji w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i promocyjnych
- Programy Operacyjne:
- Regionalne Programy Operacyjne
- Szczegółowe Opisy Priorytetów
- Wytyczne Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
- Wniosek (formularz aplikacyjny)
- Cechy dobrego projektu
- Promocja projektu unijnego:
- Cechy dobrej promocji
- logotypy
- poziom finansowania promocji w ramach projektu unijnego
- kiedy promocja staje się wydatkiem kwalifikowanym?
- Elementy promocji:
- billbord czy tablica informacyjna a kiedy stała tablica pamiątkowa?
- zasada n+2/n+3 – czy podnosi koszty promocji?
- biuletyny informacyjne, ulotki, plakaty, certyfikaty
- strona internetowa projektu ( błędy, jakie są popełniane przy jej tworzeniu w promowaniu projektu unijnego)
- konsultacje społeczne
- konferencje prasowe
- korespondencja projektu
- Korzyści wynikające ze stosowania promocji projektu unijnego:
- przykłady dobrej promocji
- kto powinien zajmować się promocją projektu unijnego?
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy.
Koszt (brutto)
700 PLN
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »
Subskrybuj nasz Newsletter
Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.