Promocja projektów unijnych

zaproszenie do udziału w szkoleniu

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie praktycznych informacji w zakresie skutecznej promocji projektu unijnego na etapie przygotowania projektu i jego realizacji dla jednostek samorządu terytorialnego, zarówno dla gmin miejskich, miejsko-wiejskich i wiejskich.

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do:

  • pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
  • pracowników, którzy chcą się przekwalifikować lub podnieść swoją wiedzę w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych,
  • specjalistów ds. aktywizacji zawodowej,
  • wszystkich osób zainteresowanych tematyką pozyskiwania funduszy unijnych.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Uczestnicy szkolenia posiądą wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • Instytucjach europejskich określajacych wytyczne dla procesu pozyskiwania funduszy,
  • Aktualnych Programach Operacyjnych,
  • Kluczowych kwestii dla dobrej promocji projektu unijnego,
  • Korzyści z promocji.

Program

    1. Podstawowe informacje o funduszach unijnych:
        • Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
        • Europejski Fundusz Społeczny
        • Fundusz Spójności
        • Nowe rozporządzenia wspólnotowe
        • Rozporządzenie Komisji w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i promocyjnych
    2. Programy Operacyjne:
        • Regionalne Programy Operacyjne
        • Szczegółowe Opisy Priorytetów
        • Wytyczne Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
        • Wniosek (formularz aplikacyjny)
        • Cechy dobrego projektu
    3. Promocja projektu unijnego:
        • Cechy dobrej promocji
        • logotypy
        • poziom finansowania promocji w ramach projektu unijnego
        • kiedy promocja staje się wydatkiem kwalifikowanym?
    4. Elementy promocji:
        • billbord czy tablica informacyjna a kiedy stała tablica pamiątkowa?
        • zasada n+2/n+3 – czy podnosi koszty promocji?
        • biuletyny informacyjne, ulotki, plakaty, certyfikaty
        • strona internetowa projektu ( błędy, jakie są popełniane przy jej tworzeniu w promowaniu projektu unijnego)
        • konsultacje społeczne
        • konferencje prasowe
        • korespondencja projektu
    5. Korzyści wynikające ze stosowania promocji projektu unijnego:
        • przykłady dobrej promocji
        • kto powinien zajmować się promocją projektu unijnego?

Czas trwania

1 dzień szkoleniowy.

Koszt (brutto)

700 PLN

Metoda prowadzenia

Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.

Wersja e-learningowa

Do pobrania

Subskrybuj nasz Newsletter

Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.