Zaproszenie do udziału w szkoleniu

„Zarządzanie przez cele”

Cel szkolenia
Jeśli nawet czasem przychodzi pływać halsem, to ostatecznie cel określa kierunek i sposób wiosłowania.

 

Ważnym czynnikiem współpracy w zespole jest uzgodnienie, rozumienie i poznawanie różnych, odmiennych punktów widzenia. Zwłaszcza istotne jest uzgodnienie tego, co rozumiane jest pod pojęciem samego, konkretnego celu.

Zawsze można i należy wyznaczyć dla zespołu cele z zakresu zachowania i cele konkretne dla procesów grupowych. Można wyznaczać cele nauczania i w ten sposób stworzyć pewien wzorzec dla pojęć: „chcę i mogę wiedzieć”.

Należy jednak najpierw się zastanowić, czy chcemy i czy widzimy sens pracy z celami. Czy chcemy dokładnej definicji naszej pracy i naszych umiejętności. Dotyczy to zwłaszcza przełożonych. Zwłaszcza im powinno zależeć na dokładnym ustaleniu, co wolno, a czego nie jego pracownikom.

Osoba myśląca i działająca w kategoriach celu inicjuje przyszłość i ponosi za nią odpowiedzialność. Decydując się na pracę z celami musi się zrezygnować z samowoli i z niekontrolowanej spontaniczności, ale w zamian zdobywa się zaufanie zespołu i przełożonych.

Każdy cel jest stanem, którego planuje się osiągnąć w konkretnym czasie, za pomocą szeregu konkretnych przedsięwzięć. Składa się z treści (co ma być zrealizowane i z jaką jakością), ilości (ile sztuk, jaka wielkość, wymiar lub też jakie zachowanie) i czasu (konkretny termin lub wyznaczony okres realizacji). Należy pamiętać, że cele muszą być realne, akceptowalne i skuteczne (np. po jego zrealizowaniu musi coś ulec zmianie na lepsze).

Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do:

  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla

Korzyści z udziału w szkoleniu

WIEM WIĘCEJ – znajomość

  • Koncepcji zarządzania przez cele
  • Zasad formułowania efektywnych celów
  • Związków między celami biznesowymi firmy a celami pojedynczych pracowników
  • Przedstawiania pracownikom celów w czytelny i zrozumiały sposób
  • Motywowania przez cele
  • Efektywnej oceny pracownika przez pryzmat ustalonych celów

DZIAŁAM SKUTECZNIEJ – trening

  • Dostosowywania celów do poziomu zaangażowania i kompetencji pracowników
  • Zastosowania prawidłowych metod formułowania celów
  • Przekładania celów firmy na cele cząstkowe działów i pracowników
  • Ustalania priorytetów
  • Ustanawiania celów z pracownikiem
  • Informacji zwrotnej maksymalizującej osiąganie celów
  • Przeprowadzania systematycznych przeglądów oraz oceny postępu realizacji celów

CHCĘ OSIĄGAĆ – postawa

  • Osobistej odpowiedzialności za rolę własnego zaangażowania w zrealizowaniu celu
  • Spostrzegania wpływu własnego nastawienia na jakość zadania
  • Wzmocnienia motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych
  • Zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy
  • Zorientowania na rezultaty w codziennym działaniu
  • Dążenia do skuteczności
  • Odpowiedzialności za własną pracę i realizację celów firmy
  • Samodzielności i przedsiębiorczości w podejściu do pracy

Zarządzanie czasem

  • Zasad organizacji czasu
  • Poznania metod planowania działań
  • Narzędzi i technik zarządzania czasem
  • Reguł skutecznego zarządzania czasem
  • Efektywnego zarządzania komunikacją mailową, telefoniczną, papierową

Nabycie umiejętności

  • Rangowania zadań, określania priorytetów
  • Nabycia praktycznych umiejętności planowania i organizowania pracy
  • Kontrolowania nakładu pracy na poszczególne obowiązki w miejscu pracy
  • Skutecznego ustalania priorytetów zadań i lepszej organizacji własnej pracy
  • Podniesienia kontroli monitorowania postępów w zaplanowanych działaniach
  • Skutecznego korzystania z narzędzi pozwalających na stworzenie efektywnego systemu zarządzania własnym i czasem współpracowników
  • Pracy pod presją czasu
  • Identyfikacji i likwidowania czynników zakłócających pracę

Korzyści dla uczestników

  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy
  • Przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie
  • Wdrożenie skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem
  • Zwiększenie efektywności zarządzania sobą
  • Osobistej odpowiedzialności za terminowe wykonanie zadania
  • Wzmocnienia motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych
Program
    1. Zarządzanie przez cele
        • Istota i podstawowe założenia koncepcji zarządzania przez cele
        • Motywowanie i automotywacja pracowników przez cele
        • Wizualizacja własnych uwikłań czasowych – metoda „m-m”
        • Identyfikacja podstawowych „złodziei” czasu
        • Rozpoznanie przeszkód sprawnego działania
        • Ograniczanie barier organizacyjnych
    2. Definiowanie celów i planowanie działań
        • Racjonalna praca według Kartezjusza (planowanie celów)
        • Planowanie, ustanawianie celów
        • Formułowanie celów na piśmie
        • „Jednominutowe cele”
        • Cechy efektywnego celu
        • Proces planowania celów
        • Analiza środków realizacji celów
        • Standard dobrze postawionego celu
        • Ćwiczenie techniki formułowania celów
        • Wypracowywanie i doskonalenie celów na przykładach rzeczywistych celów z życia zawodowego
    3. Ustalanie priorytetów
        • Ustalanie priorytetów
        • Określenie zadań pilnych, ważnych i mniej istotnych – zasada Eisenhowera
        • W jaki sposób dokonywać wyboru zadań priorytetowych?
        • Dystrybucja nakładu czasu – analiza ABC i zasada Pareto
        • Tworzenie harmonogramu i kalendarza działań
        • Sporządzanie harmonogramów zadań Wymogi i warunki efektywnego formułowania celów
    4. Opracowywanie planów (dziennych, tygodniowych, miesięcznych, etc.). Umiejętne delegowanie zadań, Postępowanie w sytuacjach rutynowych
        • Ustalanie terminów i ram czasowych planowanych działań
        • Ograniczanie zakresu i kontrola swoich zadań
        • Podstawowe reguły zlecania zadań i obowiązków
        • Wyrażanie próśb i wydawanie poleceń
        • Korespondencja i materiały do czytania
        • Efektywny mailing
        • Telefony i zebrania
        • 10 reguł pozyskiwania czasu
    5. Zarządzanie sobą w czasie i realizacja celów
        • Priorytety zawodowe
        • Retrospekcyjny bilans czasu
        • Świadome wykorzystywanie czasu a utrata kontroli nad planowaniem i wykonywaniem zadań
        • Opracowanie planów: krótko, średnio i długoterminowych.
        • Dokonanie analizy wykorzystania własnego czasu.
        • Wyznaczenie celów według metody (SMART i MBO)
        • Sporządzenie aktualnej Matrycy Czasu i nałożenie na nią Macierzy Eisenhowera po czym każdy ustali Priorytety czyli wartości organizujące nasz czas decydując, które zadania są ważne, ulotne, kryzysowe i drugorzędne.
        • Dokonanie analizy ABC i sprawdzenie metodą planowania „Od końca”.
    6. Asertywna organizacja czasu
        • Zachowania asertywne jako techniki wpierające zarządzanie czasem
        • Analiza czynników, które wpływających na dezorganizację zaplanowanych czynności
        • Efekt „piły”
        • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań
        • Pozbycie się trudności odmawiania (trzystopniowa procedura, technika „zdartej płyty”)
        • Wyrażanie uczuć negatywnych – przekazywanie konstruktywnych informacji zwrotnych i oddzielaniu faktów od opinii.
Czas trwania
2 dni szkoleniowe
Koszt
2670 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Brak.
Do pobrania

Planowane realizacje