“Asertywność”
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych, w oparciu o kontrolę własnych stanów emocjonalnych i świadome kształtowanie relacji z otoczeniem. Dodatkowo celem tego szkolenia jest poznanie praw asertywności, oraz przetrenowanie sytuacji związanych z asertywnością.
Uczestnicy
Korzyści z udziału w szkoleniu
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- właściwie zdiagnozować własne postawy, wtym określić granic własnych postaw asertywnych
- rozróżnić postawy asertywne od agresywnych
- asertywnie krytykować jak również radzić sobie z krytyką ze strony innych
- asertywnie formułować prośby jak również odmawiać
- skutecznie wpływać na poprawę poczucia własnej wartości
Program
- Podstawy zachowań asertywnych.
- Poznanie własnej mapy asertywności, czyli, w jakich obszarach osoba jest asertywna, a w jakich powinna pracować nad postawą asertywną.
- Rozróżnianie zachowań asertywnych od agresywnych i uległych.
- Poznanie praw zachowań asertywnych.
-
Asertywność to zespół zachowań danego człowieka, za pomocą, których może on wyrażać uczucia, życzenia, opinie oraz dbać o swoje prawa i interesy w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy, a jednocześnie respektujący uczucia, postawy, życzenia, opinie i prawa innych osób. Człowiek zachowujący się asertywnie potrafi ujawniać uczucia zarówno pozytywne, jak i negatywne, np. gniew, strach, zaangażowanie, nadzieję, rozpacz, radość, oburzenie, zakłopotanie, entuzjazm itd., w sposób, który nie narusza praw innych osób.
Zagadnienia:
- Asertywne radzenie sobie z krytyką.
- Asertywne wyrażanie krytyki. Komunikaty typu „ja” i udzielanie informacji zwrotnych.
- Radzenie sobie z krytyką m.in. wyrażanie sprzeciwu, odkrywanie aluzji.
-
Wiele osób ma problem z przyjmowaniem błędów i wyrażaniem krytyki. Uczestnicy szkolenia nauczą się jak dawać informację zwrotne, aby były one motywujące, a także radzić sobie z krytyką innych osób.
Zagadnienia:
- Asertywne wyrażanie próśb.
- Model asertywnego wyrażania próśb.
-
Asertywne wyrażanie próśb nastawione jest zarówno na skuteczną realizację zamierzeń, jak i na obronę przed ewentualnymi próbami naruszenia godności osobistej.
Zagadnienia:
- Asertywna odmowa.
- Model asertywnej odmowy.
- Techniki wspomagające asertywną odmowę, m.in. technika zdartej płyty.
-
Asertywna odmowa to stwierdzenie stanowcze, bezpośrednie, czytelne i uczciwe.
Zagadnienia:
- Budowanie poczucia własnej wartości.
- Moje mocne i słaby strony – ćwiczenia podwyższające samoświadomość
- Kotwice, jako sposób docierania do wewnętrznych zasobów
- Określenie postawy życiowej, czyli jak odczuwam sam siebie i siebie w stosunku do innych, jak widzę siebie i innych, jak oceniam siebie i innych.
-
Wysokie poczucie własnej wartości ułatwia radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Zdecydowanie łatwiej zachowywać się asertywnie osobą, które mają adekwatne poczucie własnej wartości. Osoby, które nie są pewne siebie mają tendencję do zachowań uległych, bądź agresywnych (w myśl zasady lepiej atakować niż być atakowanym).
Zagadnienia:
Czas trwania
2 dni szkoleniowe
Koszt
1270 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »
Subskrybuj nasz Newsletter
Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.