Zaproszenie do udziału w szkoleniu
“Problemy współpracy międzyoperatorskiej”
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej kluczowych problemów technicznych, ekonomicznych i prawnych związanych ze współpracą międzyoperatorską.
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do:
- pracowników departamentów technicznych, ekonomicznych i prawnych związanych ze współpracą międzyoperatorską,
- uczestników negocjacji międzyoperatorskich,
- pracowników, którzy chcą się przekwalifikować lub podnieść swoją wiedzę w zakresie współpracy międzyoperatorskiej,
- specjalistów ds. aktywizacji zawodowej,
- wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami współpracy międzyoperatorskiej.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Uczestnicy szkolenia posiądą wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Technicznych aspektów dostępu do sieci,
- Otoczenia prawnego związanego ze współpracą międzyoperatoską,
- Metod rozliczania i kalkulacji kosztów usług dostępu do sieci.
Program
- Wstęp
- Właściwości publicznych systemów pakietowych;
- Wprowadzenie do współpracy międzyoperatorskiej;
- Zakres i cele standaryzacji metod kooperacji;
- Techniczne aspekty połączeń międzysieciowych
- Zasady organizacji, styk PSTN/VoIP;
- Formalizm standaryzacji – aspekty warstw 1,2 i 3;
- Zbiorcze gwarancje QoS – budżet właściwości;
- Architektura komunikacji międzyoperatorskiej;
- Topologia wymiany – scenariusze użycia pasma;
- Sygnalizacja, identyfikacja abonentów;
- Formalizacja połączeń warstwy mediów;
- Jakość i właściwości usługowe;
- Obsługa sesji – parametry techniczne, użytkownika, routingowe i naliczania.
- Testy – połączalności, sesji, usług, sieciowe.
- Metodyka obliczania kosztów połączeń międzysieciowych
- Pomiary przepływów: percentyl 95%, CIR, ruch impulsowy i powtarzalny;
- Zmiany wywołane deregulacją rynków;
- Reguły rozliczania – typy umów, różnice, roaming;
- Wymiany IP – odsprzedaż vs. tranzytowanie (czynniki techniczne i biznesowe);
- Prawo telekomunikacyjne Unii Europejskiej
- Założenia prawa telekomunikacyjnego,
- Zadania państwa w komunikacji elektronicznej,
- Główne kierunki regulacji współpracy międzyoperatorskiej,
- Aspekty regulacyjne konkurencji,
- Kierunki zmian regulacji w Unii Europejskiej.
- Problemy prawne realizacji dostępu telekomunikacyjnego
- Omówienie przyczyn zmian ram regulacyjnych Unii Europejskiej w zakresie dotyczącym dostępu telekomunikacyjnego,
- Analiza dostępu telekomunikacyjnego (zakres zmiany definicji o dostępie, udogodnień towarzyszących, nowej definicji usług towarzyszących, sieć dostępu, dostęp do lokalnej pętli abonenckiej) i skutki zmian w ustawie prawo telekomunikacyjne,
- Omówienie dostępu telekomunikacyjnego w zakresie nakładania obowiązków regulacyjnych, w tym w zakresie stosowania ofert ramowych,
- Analiza najnowszego orzecznictwa TSUE oraz sądów administracyjnych.
- Połączenia międzysieciowe i współpraca międzyoperatorska
- Prawne aspekty współpracy,
- Zakres współpracy wyznaczony przepisami prawa i decyzjami Prezesa UKE,
- Rozliczenia między operatorami współpracującymi,
- Metodyka obliczania kosztów połączeń międzysieciowych,
- Symetria i asymetria regulacji,
- Szczególne obowiązki operatorów o pozycji znaczącej rynkowej.
- Problemy prawne procesu przenoszenia numerów między operatorami
- Analiza praktycznych problemów stosowania przepisów ustawy prawo telekomunikacyjne,
- Centralna Baza Numerów przeniesionych,
- Zakaz pobierania opłat od konsumenta za zmianę operatora,
- Możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem,
- Wzrost konkurencyjności na rynku telekomunikacyjnym konsekwencją obowiązujących regulacji.
- Status prawny i uprawnienia prezesa UKE
- Tryb powoływania Prezesa UKE; kadencyjność Prezesa,
- Rozszerzenie uprawnień UKE do kontrolowania kosztów operatorów dominujących,
- Wyznaczenie przez UKE „rynku właściwego” oraz możliwość zaskarżenia tej decyzji przez operatorów,
- Procedura weryfikacji kalkulacji kosztów usług telekomunikacyjnych,
- Katalog decyzji Prezesa UKE, od których operator może się odwołać.
Czas trwania
2 dni szkoleniowe
Koszt
2670 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Brak.
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »