“Profesjonalna sprzedaż dla handlowców”
Dostarczenie lub pogłębienie wiedzy oraz zdobycie umiejętności z zakresu profesjonalnej sprzedaży. Program obejmuje merytoryczny warsztat profesjonalnej sprzedaży.
Uczestnicy poznają mechanizmy zachowań klientów, uczą się rozpoznawania i rozumienia ich potrzeb oraz właściwego prowadzenia rozmowy handlowej.
- Rozumienie mechanizmów podejmowania decyzji i motywów, jakimi kieruje się Klient
- Poznanie logiki prowadzenia rozmowy handlowej, rozumianej jako osiąganie przez sprzedawcę kolejnych celów na poszczególnych etapach rozmowy z Klientem
- Umiejętność kierowania rozmową z wykorzystaniem poznanych technik sprzedaży
Uczestnicy będą się uczyć właściwego reagowania w trudnych sytuacjach, świadomego kierowania rozmową handlową i budowania relacji opartych na zaufaniu. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują (do dalszej własnej analizy) płyty CD z nagraniem scenek przerabianych podczas szkolenia.
- Sprzedawców
- Pracowników obsługi klienta
- Menadżerów sprzedaży
- Osób zainteresowanych tematyką sprzedaży.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Korzyści dla organizacji i uczestników
- Poznanie mechanizmów zachowań klientów
- Umiejętność prowadzenia profesjonalnej sprzedaży
- Najlepsze praktyki, wymiana doświadczeń
- Trener z wieloletnim doświadczeniem sprzedażowym
Korzyści po szkoleniu dla Firm
- Zwiększenie efektywność prowadzenia rozmów handlowych poprzez świadomy wpływ na jej przebieg a przez to zwiększenie sprzedaży
- Poprawa komunikacji z klientem – poprzez lepsze precyzowanie własnych intencji i lepsze rozumienie intencji klienta
- Umiejętność właściwego reagowania w trudnych sytuacjach sprzedażowych
- Umiejętność budowania relacji opartych na zaufaniu
Tematyka
- Przygotowanie do wizyty handlowej
- Cechy skutecznego handlowca
- Język Korzyści (benefity dla Klienta)
- Sposoby radzenia sobie z trudnym Klientem
- Język perswazji – zbijanie obiekcji, wątpliwości Klientów
- Typowe błędy polskich handlowców
- Praktyczne techniki zamykania sprzedaży
- Obrona ceny i ustalenie wspólnych warunków współpracy
- Walka z konkurencją, utrzymanie i przejęcie Klientów
Wiedza i umiejętności – zasadnicze elementy programu
- Sztuka sprzedaży. Jak zrozumieć reguły gry i zostać wytrawnym graczem?
- Komunikacja interpersonalna w sprzedaży
- Typologia klientów – Zachowania nabywców
- Bariery w porozumiewaniu się z klientem – zewnętrzne i wewnętrzne
- Handlowanie to rozmowa – komunikacja werbalna w sprzedaży
- Komunikacja niewerbalna – język gestów
- Komunikacja przez telefon
- Komunikacja na piśmie – Zasady formułowania ofert
- Wpływ sprzedającego na decyzje klienta
- Czynniki sukcesu w sprzedaży
- Struktura rozmowy handlowej
- Przygotowanie do wizyty handlowej – źródło sukcesu
- Telefoniczne umawianie spotkań
- 15 sekund, 15 słów – otwarcie rozmowy handlowej – Rozpoznawanie potrzeb Klienta
- Prezentowanie korzyści
- Zastrzeżenia klientów
- Zamknięcie rozmowy handlowej
- Logika sprzedaży – jak nie marnować okazji!
- Cechy skutecznego handlowca – Moje standardy sprzedaży
- Jak zakończyć negocjacje aby każdy był wygrany WIN-WIN
- Skuteczna komunikacja z Klientem
- Efektywne budowanie relacji z Klientem, czyli jak motywować Klienta do dobrej współpracy
- Ludzie kupują ludzi – odpowiedzialność za zbudowanie i rozwój relacji z Klientem
- Kreowanie zachowań partnerskich i długoterminowej współpracy z Klientem
- Efekty budowania wysokiej jakości relacji biznesowych z Klientem
- Co zyskujemy? Co zyskuje Klient? Kto wygrywa?
- Zasada wygrana – wygrana w codziennej praktyce
- Strategie relacyjne dla poszczególnych grup Klientów
- Kim jest nasz Klient, co go motywuje i czego się obawia, jak z nim rozmawiać? – wykorzystanie wiedzy o typach osobowości
- Typologia klientów – dostosowanie stylu wypowiedzi i sposobu argumentacji do oczekiwań Klienta
- Techniki argumentacji
- Poznanie swoich mocnych stron w kontaktach z Klientami
- Skuteczna sprzedaż produktów – proaktywność oraz język korzyści i pozytywnych sformułowań w procesie sprzedaży.
- Identyfikacja klienta i nawiązywanie kontaktu
- Poszukiwanie potencjalnych Klientów
- Pierwszy kontakt z Klientem – umówienie spotkania
- Planowanie rozmowy z Klientem
- Rola nastawienia a sukces w sprzedaży – praca z własnym nastawieniem do rozmów sprzedażowych
- Spotkanie handlowe
- Wstęp – Budowanie atmosfery
- Identyfikacja potrzeb Klienta
- Określanie wartości dla Klienta – techniki diagnozy interesów, potrzeb i motywacji partnerów
- Rozpoznawanie potrzeb Klienta, wspieranie potrzeb oraz sprzedaż przez potrzeby
- Prezentacja rozwiązania
- Język korzyści – efektywna prezentacja oparta na potrzebach Klienta
- Dopasowanie i prezentacja oferty – prezentowanie korzyści, które kupuje Klient
- Skupienie uwagi nabywcy na korzyściach
- Zamknięcie sprzedaży
- Ujawnienie i odpowiedź na obiekcje Klienta
- Rozpoznawanie potrzeb, intencji stojących za obiekcjami klienta
- Negocjacje i finalizacja kontraktu
- Uniwersalne narzędzia wywierania wpływu w procesie sprzedaży
- Obsługa i budowanie relacji po sprzedaży
- „PUSH” i „PULL” dwie filozofie procesu sprzedaży
- Asertywność w kontaktach biznesowych i umiejętność przekazywania informacji zwrotnej
- Presja i manipulacja w negocjacjach – asertywne odwoływanie się do zasad firmy, postawa asertywna
- Kiedy i jak w procesie sprzedaży poprzez zachowania asertywne wspomagać własną skuteczność sprzedażową?
- Informacja zwrotna – doskonalenie umiejętności
- Jak uzyskać informację zwrotną od Klienta – standard proszenia o informację zwrotną?
- Jak poszukiwać i jak prosić o informację zwrotną dotyczącą skuteczności własnych działań sprzedażowych?
- Negocjacje
- Zastosowanie różnych taktyk w sytuacjach negocjacyjnych
- Opracowanie i analiza możliwych scenariuszy
- Ustępstwa w negocjacjach
- Manipulacje – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
- Impas i metody jego przełamywania
- Sytuacje negocjacyjne
- Negocjacje w praktyce – zastosowanie odpowiednich taktyk w sytuacjach negocjacyjnych
- Gry negocjacyjne – (proponowane zagadnienia):
- negocjacje 1 vs 1
- negocjacje zespołowe
- symulacje na rzeczywistych sytuacjach handlowych – videofeedback
- Motywacja handlowca
- Motywowanie do pracy z Klientem.
- Porażka jako nowe wyzwanie.
- Znaczenie profesjonalnej obsługi trudnego Klienta.
- Korzyści z dobrej obsługi Klienta dla firmy, dla Klienta oraz dla sprzedawcy.
- Skuteczne metody na trudnych Klientów.
- Klient niezadowolony z obsługi.
- Klient rozgniewany i wrogo nastawiony.
- Klient zgłaszający reklamację.
- Klient, który chce dużo, a płaci mało.
- Klient, który dużo obiecuje, a nic nie kupuje.
- Klient, który wzbudza poczucie winy i manipuluje.
- Klient, który grozi i straszy.
- Jak poprawić własną motywację a w konsekwencji – efektywność pracy?
- Sposoby utrzymywania i przejmowania Klientów (jak „walczyć” z konkurencją)
Subskrybuj nasz Newsletter
Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.