Zaproszenie do udziału w szkoleniu

„Trening motywacyjny”

Cel szkolenia

Być może to najistotniejsze pytanie: Po co?

 

Menedżerowie niejednokrotnie zgłaszają potrzebę inspiracji w dziedzinie motywowania. Mają poczucie, że narzędzia dostarczone im przez firmę są niewystarczające i nieskuteczne.

Nierzadko ich poszukiwania uniwersalnego, cudownego sposobu na motywowanie swoich pracowników przypominają poszukiwania kamienia filozoficznego, czy też Świętego Graala.

Szkolenie odczarowuje zagadnienie motywacji ukazując w realistycznym świetle stan wiedzy na ten temat (m.in. w psychologii zarządzania i psychologii motywacji), dokonując przeglądu potrzeb pracowniczych i dostępnych rozwiązań systemowych oraz pomaga zidentyfikować praktyczne skuteczne narzędzia motywacji będące w zasięgu każdego kierownika. Głównym celem szkolenia jest wykształcenie nowych lub wzmocnienie już posiadanych kompetencji menedżerskich, stojących u podstaw efektywnej pracy menedżera z jego zespołem.

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do:

  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla.

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Otrzymasz skuteczne narzędzie do motywowania i zarządzania zespołem
  • Rozwiążesz wiele problemów dotyczących motywowania ludźmi
  • Twój zespół będzie pracować wydajniej, wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z firmą
  • Będziesz umiał:
    • budować własny autorytet jako lidera
    • motywować i nagradzać pracowników
    • podejmować trafne decyzje i skutecznie kontrolować ich wdrażanie
    • prowadzić efektywny coaching pracowników
    • wprowadzać do pracy, dbać o szkolenie i doskonalenie pracowników

Program

    1. Podstawy wiedzy z zakresu Inteligencji Motywacyjnej
        • Gra zespołowa
        • Na czym polega każda ze strukturalnych ról w organizacji, jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie ograniczenia?
        • Znajomość wizji i celów organizacyjnych, rozumienie własnego wkładu w osiąganie rezultatów, a motywacja do wykonywania zadań
        • Czym jest Inteligencja Motywacyjna?
        • Kompetencje osobiste i społeczne
        • Mapowanie kompetencji
        • Samoocena w zakresie ogólnego poziomu
        • Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie
    2. Praktyczne zastosowanie Inteligencji Motywacyjnej
        • Przyczyny porażek we współpracy
        • Zindywidualizowane podejście do każdego
        • Typologia podejścia do wyznaczania i dążenia do celu
        • Planowanie działań – hierarchizacja i priorytetyzacja
        • Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia zaangażowania członków zespołu w zmiany
        • Rola kultury i klimatu w organizacji
    3. Budowanie motywacji pracowników – odpowiedzialność lidera
        • Lider motywujący i lider demotywujacy
        • Główne czynniki demotywujące.
        • Symptomy spadku morale w zespole
        • Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu.
        • „Test na motywację”
    4. Potrzeba uznania i akceptacji
        • Test na potrzebę uznania – badający stopień zapotrzebowania uczestników na okazywanie uznania
        • Pochwała i krytyka – znaczenie motywacyjne każdej z tych form oceny (jednominutowa pochwała i jednominutowa reprymenda).
    5. Inspirowanie – siła napędowa wizji
        • Inspirowanie – istota i zasady
        • „Nasze wspólne wartości“- ćwiczenia
        • Czym jest wizja zespołu?
        • Jak zarazić pracowników wspólną misją?
        • Mechanizmy wzbudzania w ludziach pasji i zaangażowania.
        • „Kasyno” – gra strategiczna
        • Uświadamianie kluczowej roli postawy i zachowań lidera w budowaniu ducha zespołu
        • Wskazanie zachowań lidera budujących motywację i zaangażowanie zespołu – studium przypadku
    6. Źródła motywacji
        • Rozpoznanie kluczowych motywatorów
        • Poznanie motywatorów naszych pracowników kluczem do budowania ich zaangażowania.
        • Co motywuje ludzi – źródła motywacji.
        • Poziom motywacji a efektywność działania.
        • Trójczłonowy model potrzeb Adaira
        • Analiza czynników podnoszących/ obniżających poziom motywacji.
    7. Budowanie zaangażowania pracowników w pracę zespołu
        • Ćwiczenie indywidualne „Mapowanie motywatorów zespołu”
        • Poziom motywacji a efektywność działania
        • Analiza czynników podnoszących poziom motywacji – czynniki higieniczne i motywatory
        • Metody motywowania członków zespołu m.in. nagradzania wkładu osób i świętowania sukcesu zespołu
        • Ćwiczenie zespołowe „Motywacja doskonała” (macierz motywacyjna)
        • Wybrane sposoby motywowania pracowników
        • Jak efektywnie motywować pracowników?
        • Rola motywatorów finansowych w budowaniu zaangażowania
        • Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
        • Menedżer motywujący vs menedżer demotywujący
        • Ćwiczenie „Uderzenie w motywację”
    8. W poszukiwaniu wewnętrznej motywacji
        • Praca na wewnętrznych przekonaniach
        • „Poradnik dla samego siebie”
        • Myślenia sukcesem zarówno w kategoriach osobistych jak i firmowych
        • Docieranie do osobistych zasobów budujących wewnętrzną motywację pewność siebie
        • „Kwestionariusz bilansu rozwoju osobistego” – ćwiczenie

Czas trwania

2 dni szkoleniowe

Koszt

1470 PLN + VAT

Metoda prowadzenia

Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.

Wersja e-learningowa

Brak.

Do pobrania

Planowane realizacje

Subskrybuj nasz Newsletter

Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.