„Trening motywacyjny”
Cel szkolenia
Menedżerowie niejednokrotnie zgłaszają potrzebę inspiracji w dziedzinie motywowania. Mają poczucie, że narzędzia dostarczone im przez firmę są niewystarczające i nieskuteczne.
Nierzadko ich poszukiwania uniwersalnego, cudownego sposobu na motywowanie swoich pracowników przypominają poszukiwania kamienia filozoficznego, czy też Świętego Graala.
Szkolenie odczarowuje zagadnienie motywacji ukazując w realistycznym świetle stan wiedzy na ten temat (m.in. w psychologii zarządzania i psychologii motywacji), dokonując przeglądu potrzeb pracowniczych i dostępnych rozwiązań systemowych oraz pomaga zidentyfikować praktyczne skuteczne narzędzia motywacji będące w zasięgu każdego kierownika. Głównym celem szkolenia jest wykształcenie nowych lub wzmocnienie już posiadanych kompetencji menedżerskich, stojących u podstaw efektywnej pracy menedżera z jego zespołem.
Uczestnicy
- Menedżerów średniego i wyższego szczebla.
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Otrzymasz skuteczne narzędzie do motywowania i zarządzania zespołem
- Rozwiążesz wiele problemów dotyczących motywowania ludźmi
- Twój zespół będzie pracować wydajniej, wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z firmą
- Będziesz umiał:
- budować własny autorytet jako lidera
- motywować i nagradzać pracowników
- podejmować trafne decyzje i skutecznie kontrolować ich wdrażanie
- prowadzić efektywny coaching pracowników
- wprowadzać do pracy, dbać o szkolenie i doskonalenie pracowników
Program
- Podstawy wiedzy z zakresu Inteligencji Motywacyjnej
- Gra zespołowa
- Na czym polega każda ze strukturalnych ról w organizacji, jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie ograniczenia?
- Znajomość wizji i celów organizacyjnych, rozumienie własnego wkładu w osiąganie rezultatów, a motywacja do wykonywania zadań
- Czym jest Inteligencja Motywacyjna?
- Kompetencje osobiste i społeczne
- Mapowanie kompetencji
- Samoocena w zakresie ogólnego poziomu
- Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie
- Praktyczne zastosowanie Inteligencji Motywacyjnej
- Przyczyny porażek we współpracy
- Zindywidualizowane podejście do każdego
- Typologia podejścia do wyznaczania i dążenia do celu
- Planowanie działań – hierarchizacja i priorytetyzacja
- Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia zaangażowania członków zespołu w zmiany
- Rola kultury i klimatu w organizacji
- Budowanie motywacji pracowników – odpowiedzialność lidera
- Lider motywujący i lider demotywujacy
- Główne czynniki demotywujące.
- Symptomy spadku morale w zespole
- Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu.
- „Test na motywację”
- Potrzeba uznania i akceptacji
- Test na potrzebę uznania – badający stopień zapotrzebowania uczestników na okazywanie uznania
- Pochwała i krytyka – znaczenie motywacyjne każdej z tych form oceny (jednominutowa pochwała i jednominutowa reprymenda).
- Inspirowanie – siła napędowa wizji
- Inspirowanie – istota i zasady
- „Nasze wspólne wartości“- ćwiczenia
- Czym jest wizja zespołu?
- Jak zarazić pracowników wspólną misją?
- Mechanizmy wzbudzania w ludziach pasji i zaangażowania.
- „Kasyno” – gra strategiczna
- Uświadamianie kluczowej roli postawy i zachowań lidera w budowaniu ducha zespołu
- Wskazanie zachowań lidera budujących motywację i zaangażowanie zespołu – studium przypadku
- Źródła motywacji
- Rozpoznanie kluczowych motywatorów
- Poznanie motywatorów naszych pracowników kluczem do budowania ich zaangażowania.
- Co motywuje ludzi – źródła motywacji.
- Poziom motywacji a efektywność działania.
- Trójczłonowy model potrzeb Adaira
- Analiza czynników podnoszących/ obniżających poziom motywacji.
- Budowanie zaangażowania pracowników w pracę zespołu
- Ćwiczenie indywidualne „Mapowanie motywatorów zespołu”
- Poziom motywacji a efektywność działania
- Analiza czynników podnoszących poziom motywacji – czynniki higieniczne i motywatory
- Metody motywowania członków zespołu m.in. nagradzania wkładu osób i świętowania sukcesu zespołu
- Ćwiczenie zespołowe „Motywacja doskonała” (macierz motywacyjna)
- Wybrane sposoby motywowania pracowników
- Jak efektywnie motywować pracowników?
- Rola motywatorów finansowych w budowaniu zaangażowania
- Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
- Menedżer motywujący vs menedżer demotywujący
- Ćwiczenie „Uderzenie w motywację”
- W poszukiwaniu wewnętrznej motywacji
- Praca na wewnętrznych przekonaniach
- „Poradnik dla samego siebie”
- Myślenia sukcesem zarówno w kategoriach osobistych jak i firmowych
- Docieranie do osobistych zasobów budujących wewnętrzną motywację pewność siebie
- „Kwestionariusz bilansu rozwoju osobistego” – ćwiczenie
Czas trwania
2 dni szkoleniowe
Koszt
1470 PLN + VAT
Metoda prowadzenia
Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy. Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca. Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.
Wersja e-learningowa
Do pobrania
Pobierz: Formularz zgłoszeniowy »
Subskrybuj nasz Newsletter
Otrzymasz dostęp do darmowych materiałów szkoleniowych
i nie przegapisz żadnej z istotnych naszych inicjatyw.